Jumaat, 3 Februari 2012

Disini aku tercampak

Macam orang merajuk daa...xde arr...untuk pengetahuan korang walaupun korang tak nak ambik tau..aku dah menjadi warga Bahau dah hampir 2 minggu. Aku dah pegi opis baru aku.Termasuk aku jumlah staf adalah 40 tapi dibuang 0.Boring giler aku duk opis baru nih. Aku rasa macam kembali ke zaman batu. Bukan nak mengata aku ni dari bandar sangat tapi aku tak sangka yang aku akan gunakan semula mesin potostat yang sehelai ambik msa 5 menet nak kuar.Giler lembap! Tapi for the sake of my famili aku redha. Aku kene tukar corak keje aku kat tempat baru ni. Kat sini stafnya semua laki tapi semua laki orang. Nampak macam garang je tapi sebenarnya ok. Orang lama..banyak pengalaman n derang pun tak kedekut nka shared. Ok la kan?

Kat opis ni memang resam tiap-tiap hari bukak je pintu sampai la orang-orang asli mintak bantuan rumah ke hapa ke..tapi bukan aku la nak menanya derang..aku pas kan pada orang-orang senior ni. Aku dengar je..sronok dengar derang layan orang-orang asli ni. Bab klakar--klakar la..bab yang asyik nak memarah pun ada tapi totally derang ni datang sebab nak mintak bantuan dan memang mulut n muka kene manis la dak?hahaha...

Masalah lain di tempat keje baru ni ialah failling. Pelik tui aku.Memane je masalah sama. Jenis maleh nka minit surat lepas tu surat dikumpul sampai tahap tak boleh  nak ditutup. Parah tui la. naseb la aku jenis suka menyebok semua keje kat tempat lama dulu ada la skit-skit ilmu aku yang leh aku guna kat sini. Boleh la bantu-bantu skit.

Kat opis ni lak..xdo cleaner. Cakap pasai cleaner ni aku teringat dolu2 masa aku bujang2 masa zaman aku gemar berchatting aku selalu ngaku aku keje cleaner cum tealady..huhu..nahh hambek ko!!aku kat sini jadi cleaner tak rasmi. Baru je tadi aku kemas bilik mesyuarat opis ni yang....perrghh|!!aku rasa kalau aku buat masa perut aku 9 bulan konpom aku beranak kat sini gek..muahahaha. Aku ingat lepas ni aku nak keje sampai 9 bulan la sebab aku tak yah la tahan sakit lama..agak2 banyak keje aku layan je. Ni aku rasa tak lama lagi ade jugak aku kene jadi tealdy lak...untuk mesyuarat ke hapa ke ...konpom la tuh!

Bagus kan? seronok keje kat sini keseluruhannya...aku enjoy walaupun kenkadang aku tak tau nak mula mana keje yang terlalu banyak..sampai 1 tahap aku langsung tak boleh buat sebab tak tau nak usik mana dulu..boleh?huhu

Ok aku nka tido...sakit kepalo. Jumpo laen..

Tiada ulasan: